Linsgryta

Fått recept på en god linsgryta av min kompis Jenny (kolla hennes blogg → byjennys.se ).
Jag börjar gilla vegetariskt mat mer och mer, så mycket jag inte provat som är riktigt gott. Gillar receptet för man kan ha i lite vad man vill.
 
Ingredienser: 
2 dl röda linser
5 potatisar
3 morötter
1 bukett broccoli 
1 lök
3 vitlöksklyftor 
2 tsk torkad timjan eller färsk
3tsk paprikapulver
3tsk curry 
3tsk spiskummin
3 dl vatten
3 msk tomatpuré
2 burkar krossade tomater
Salt o peppar 
Crème fraishe och bröd till servering
 
Gör så här:
Skala och hacka lök, vitlök, morötter potatis och broccoli. Fräs löken och morötter i smör, tillsätt alla kryddor och tomatpuré, stek någon minut.
Blanda i potatis, broccoli och vatten, låt småkoka i 10min.
Medans kan du skölja linserna och låta de rinna av. Sedan lägger du i dem tillsammans med krossadetomater, nu ska de koka tills allt är mjukt, ca 20min. Salta och peppra efter behov
Servera med bröd och crème fraishe
 
 


By Jennys: Livsstil- och träningsblogg

Mums ;) Prova gärna kikärtsgrytan jag har på bloggen = Ännu godare! Puss



URL: http://byjennys.se





NAMN
 

MAIL


URL


SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?