Limé pannacotta

Denna efterrätt är väldigt fräsh och mumsig. Den fick jag hemma hos min kompis och jag blev så förälskad i den så jag måste dela med mig av receptet så ni också kan prova :)
 
Ingredienser:
2,5 dl grädde
2,5dl grekisk yoghurt
1 vaniljstång eller 1tsk vaniljsocker
3msk socker
3st gelatinblad
1st lime
1st apelsin
 
Gör så här:
Lägg gelatinbladen i kallt vatten
Koka grädde och yoghurt med socker och vaniljen (glöm inte att skära stången på mitten och skrapa ur den goda vaniljen så det ger mycket smak, lägg sen i även stången i smeten medans allt kokas upp).
Smaka av röran med fint rivet skal och saft från frukterna.
Krama ur gelatinet och rör ner det i smeten tills det löst sig. Häll upp i 4 skålar eller glas och ställ i kylen några timmar, går jätte bra att göra desserten dagen innan servering.
Garnera med lite bär